پس از هفته‌ها گفت‌وگو بین توییتر و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، سرانجام مرد خبرساز دنیای خودرو این شبکه اجتماعی را خرید. با قیمت نهایی ۴۴ میلیارد دلار یا ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم، ماسک و توییتر به توافق قطعی دست یافتند. به این ترتیب ماسک کنترل این شبکه اجتماعی را به دست گرفته است و آن را به یک شرکت شخصی تبدیل کرده است. ماسک قبلاً علاقه خود به خرید این شبکه اجتماعی را ابراز کرده بود. مدیرعامل تسلا پیش از خرید توییتر با انتشار توییتی گفته بود :

انتظار دارد حتی بدترین منتقدانش نیز همچنان در این شبکه اجتماعی حضور پیدا کنند. او می گوید همین موضوع به معنی آزادی بیان است.

ماسک چند هفته پیش پیشنهاد خرید این شبکه اجتماعی را مطرح کرده بود اما آن زمان با پیشنهادش موافقت نشد. این مدیر ارشد صنعت خودرو به پتانسیل های بالای توییتر اشاره داشته است و می خواهد برخی محدودیت های محتوایی را حذف کند. او همچنین به دنبال حذف حساب های کاربری جعلی خواهد بود.